UN UNICO DESTINO

UN UNICO DESTINO poster.jpg

2013 migrant tragedy in which up to 200 people died recorded in Tv-documentary

A boat full of Syrian and Palestinian migrants capsized after taking in water 60 miles south of Lampedusa. The Armed Forces of Malta rescued 143 migrants and 56 were taken to the Italian island.

More than 50 people – and possibly up to 200 – died that day when many others were saved by Maltese and Italian forces.

A number of Italian navy officers had been charged of manslaughter and failure to render assistance during the tragedy before the Italian courts.

c1a93a192ee7c2d65cd8a29ae4603c909864c595-1507358432-59d876e0-620x348.jpg

Una storia di Fabrizio Gatti, scritta da Diana Ligorio, editor Emiliano Bechi Gabrielli, filmmaker Maurizio Felicetti (che è anche direttore della fotografia), Francesco Mazzetti e Ivan M. Consiglio (che è anche il produttore associato per la Malta24 Ltd.); produttore esecutivo Laura Guglielmetti.

L’uscita del film è accompagnata da un racconto di Fabrizio Gatti su Super8 di Repubblica venerdì 13 ottobre. E da lunedì 16 ottobre sulle edizioni online di Espresso e Repubblica la webserie “Un unico destino”: cinque puntate con le tappe del viaggio, la rete dei trafficanti, le interviste ai protagonisti e i retroscena del naufragio che ha cambiato la nostra storia.

Una clip del film “Un unico destino”, che andrà in onda in prima assoluta domenica 15 ottobre alle 21.15 su SkyAtlantic, all’interno del ciclo “Il racconto del reale” e sarà trasmesso in replica, sempre su SkyAtlantic, da lunedì 16 ottobre.

Read more at: “Un unico destino”: esce il lungometraggio esclusivo dell’Espresso e Repubblica che rivela le verità nascoste sulla strage nel Mediterraneo

About ivanmconsiglio

www.ivanmconsiglio.com
This entry was posted in GENERAL OBSERVATIONS & THOUGHTS, Malta, MY VIDEO WORK. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s